Ney Nasıl
Ona varmış olan gdruş anlamım odefflsk — âlemde sana hareket nzkını da vermiştir Sonrada MelekCıt ilmini sana bağışlamış olduğundan, sende değişik HU tavırlarla bunları benimseyip elde etmektesin. Ve yine sana knâ gızlılıklennden bir gizliliği bagışlamışdır kı. gönderilen elçiler bu nunla manç sâhıbi olmuşlardır. İşte bu gizlilikle sen İlâhi hıtâbı ifi* lamış olmaktasın. Hak Teâlâ bununla yetinmemiş son karar ve Berzâh âleminde sana yeni baştan vâr olma keyfiyeti baf mış. orada serbest uçuşan ruhlar muşâhede edilecektir Sonndın sana toplanma evine geh dönmeyi bağışlamıştır Seni amellennk yaraltıktan sonra sana nâim cennetinin bahçeleriyle, orada ûm görme bağışım venniştir
Yüce zâtın yüzünü görmenin sebeblerine gelince; bu görüntü* nün tedrici olarak kaç kez olacağım ve bunun sayısını ancak Allah bilmektedir Hak Teâli'mn bağışlan o kadar çokdur kı, bunlar sayı ile ifâde edilemez bir durumdadır Zirâ bunlardan bir kısım senin için belirli, bir kısmı da senin için gizli bulunmakladır Bu-nun üzerinde uzun boylu tartışmamak gerekmektedir. Şunu bılkV Bir kimse Allah'a hayırla ibâdet ederse, kalbi huıûr ve sükûn i(ia de kUır. Bir kimseye kötülük isâbet ederse ters yüz dönmüş olur Halbuki hayır ve şerde AJlah'dandır Sabır ve tevekkül gerekir.
Verilen haberlere göre; Allah ın selâmı uzenne olsun, hazret i MOsâ Rabbine: >Ey Rabbim, ben Tevratta ilncillehi yâni bilgi n hikmetleri göğüslerinde taşıyan bir ümmetin yazısını buldum. Ata ba bunlar kimlerdir?* sorusuna Cenâb*ı Hak; -Ey Mûsâl Bunlar AJ lah'ın selâmı üzerine olsun Muhammed ümmeiidlr- buyurmuşlar Hak Teâlâ bu ümmetin özelliklerini uzun boylu Hazret i Mûsâ'ya açıklamış olduğundan, Hazreı-i Mûsâ
sauiia golurmuklû olduğun ekmnk ile çorbayı içirmeyecek oiujv, evinde bulunan bulun kandilleri kırar geçiririm. diye konu^ tu Ben içimden -Bu adam galiba delidir» diye düşünürken l*ı,j rada adamın biri elinde ekmek ve bir tas çorba olarak uyumij^ olan o u\iA yaklaşmış onu uyandırmış^ bırlikta yiyip kannl&ruiı^ yumuşlardı Bon merakla kalarak yemedi getiren lAi ondan nldıgı vakit peşine düştüm ve ona selÂm vererek «Sen ncrelia** Nasılsın?* diye Katır sordum. Bana «Ben çarşıdan ekmek vt bir tas çorba alarak evime giderken gaybtan bir $6$ bana: «Mesode gıtı Orada bulunan Evliyalarımdan bin uyumaktadır, elinde gm yemekten istemektedir, onu bul! Birlikle karnınızı doyunınu demişti. İşle ben de eve gitmeyip mescide girdim bu zâtı buldum, uyandırdım birlikle kamımızı doyurduk.» dedikten sonra şu sözler söyledi »Ey adam mağfiretle müjdelendin* Sallallahü Aleyhi veSe) lem Efendimiz bir hadisinde: «Bir kimse avf ve mağfiretle mûidtk nen bir kimse İle yiyecek olursa her türlü kabahat ve suçu afv cdi lir buyurmuşlardır», demişti. Bunun üzerine ben uyuyan o zAlı^er mek için acele mescide döndüm, fakat onu mescitte bulamadım
Şunu bilkı! Kul Allah’a karşı doğru olursa ve bu adla sıfstla nıp ahlâklanırsa, butun yaratıklann kendisine bağışla hizmet eli) ğini görmüş olur
Bir kimse, bu adla Allah’ı çokça anarsa Hak TeâlA o kimseye Mğış kapılarını açmış otur Bir kimse bu adın 32$ sayılı şekilde ^ iBdüğü gibi vefkini yazıp Özerinde taşıyacak olursa, Hak Teilâ bir
çok nzıklan o kimseye bağışlamış olur
Bu adı bir kâğıda yazdıktan sonrt suya koyan, yazı silindikten sonra bc suyu içen az anlayışlı kimsenm anla yışını Hak TeAİA açmış olur
Bu adla yapılacak du&mn Arapça metni Türkçe harflerle aşağıda g5rû) düğü gibi yazıîmıştır, du& şdyledir:
«BUmİHâhI rralınıAni rTahimf Alla hûmme entel vehhab elcevad bil atây$ vei İn amûJ bazitül mevahib li külli mev* cud, mevhibeten fi bazainüke memlup ten la tankus bikesretil bezli ve büruzu asûke bima tesâû min
Vâce Allah nûrâni aklı yaratıp rşyAlan vAr edince, bunun rl ve kuvvetini anlayış ve ilim yapmıştır. Cünku Hak TeAlAnm ilk r\ı be ve yaradıhşda hıtAb ottiğ:< nesne budur. Bu eski hitabın şkİ. lıAı yeygındtr Bu llAhi hıtâb kesilmeden O'nun ebedi varlık ık sürekli olarak vucûd bulup giderektir Bu hilâbın devum!
işrdilmemesj yukumlûlOk katlarının hıcAblan altında bulunan yt ratıkJar için ilAhı bir rahmet ^ibı £:orunuyoraa da. Yure kelAmj biç bir vakit onlardan gizlenip oriülemez Çunku ellenyl mücAhede ederek, adetlerden çıkarak alışkanlıklarından uyaklaşi rak, üzerlerine Hak ToAlâ'nm yardım yükümlülüğü duşrnuşdur kı onlann üzerine düşen bu nesne akıl rızkından başka bir şey delril dir
İkinci rızık. rûb rızkıdır. Hak Tc«tlA yaşam gücünden buyruğu nun gizliliği ile rûhları yaratıp ortaya koymuştur llAhI buyruk gölge ve benzen şeylere bakmak gibidir kı. bu da ruhların gbigf ler gibi iz ve iştVreCleridir. Rühiûnn yaşamına gelince. Ululuk \r büyüklüğün gölgelere veyA cesedi karaltılara olan nısbeli gibidir /şte bu da ilAhf buyrulun iz ve ışAretleridir kı. bunlar Allah ın k« lAmını geçerek. Yüce Kitabının bu evde uzun bir sûre devam et tikten sonra diğer ikinci eve Yüce Buyruğu ilo birlikte bor nefısdr ve her zaman bek Ast sürüp gidecektir
ÜçflncO nzık. nefislerin rızıkhındır. Bu da gorgıı Aleminde her ;ama ve kullanma gizliliğidir Hak TeAlA bu gizliliğinin içinde bir ok Alemlerin ince yöntenni mcvcüdAtın gizliliklerini saklamıştır lu öyle bir gtzllliküir ki. aşağısı ile yukarısı ile resimlerin aynası ibidir Bu resimlerden her biri kişiye gerçeği çıkarıp göstermekle ir. İşte nefislerin gtdAsı budur
$unu bılkb BAtını nrık »UbbAm içerleklerle baflı olarak ebe dıyyon b*ki kalacaktır ZAhtrt nzık ı«e en kısa bir vnkuie yokluğa doğru MirAlle smulanmış bulunmakladır. Hak TaAlA İki adı araam da Ulvi rı^ıklarla SaCU nv ıklan toplamışı ır Hak TeAlA CUcIb Ki la binin ^15 m<*ı iFalıri şiirlinin uçûncû Ayetinde *Hrl Min Halikın gayri-llahi yerzOkukûm mlne avrmâi vel ardi*. buyurmakladır
Bu Ayetin anlamı •Allah'tan gayri eiıe gökden ve yerden nzık veren bir yaradan var midır^* buyunjlmakiadır. Bu Ayetcea de ajı* laşılao $u kİ, Allah’ın gökten verdiği nzık Kıble ye yönelik ohll bA< tın iie Melekûu rûhlara mâhsû$tur Yerden verdiği nzık l^e, gerçok dereceli ölümde külfet alimde bulunan cisimler ehline tahsis edildiği anlaşılmaktadır
Gökten ve yerden rıtık alanların kalma yükselen Gerdek th* İme gelince: bu gibi kimseler, butun varlıkları Ue süzülerek özleri ile Allah'a yakın olanlardır ki. süfli ve ulvi Alemlerde ne gibi n zık varsa onlara hissettiril maden verilmiş olur ki. bunlann nzıkla* n bdtıni olmuş olur Onlar bu hakikatin ic yüzünü ve na olduğunu kesinlikle bilmeklatİirlar 8u nedenle Hak TaAJA Mûhkem Kitabında bu gibilere hitaben •Rıuklan Allah katından İsteyin» buyurmaktadır
Bir kimsenin fiil ve hareketleri İl Ahi adlann makam ve fiillerine uyarsa yükümlü Alem tarafından, o kimsenin rızkı sevinül olur. Bir kimsenin fiil ve harekatları İlâhi «faüara uyduğu takdirde, o imsenln nzkı Melaküti
Adamın bin Mislıh oğlu Veheb’e: «Sen nereden kamına* rup yiyorsun^- sorusuna. Harrei ı Veheb goğu eliyle aö^lcrt» •Binlerden her bin bu rjJukJan kimin gönderdiğini bilir, no|a yaratan ZıH yiyecek unumu göndermekledir, çunku göklertie ı» yerdeki bulun hayinolerin sAhıbı Od ur Allah'a bu adla buyurrn uşiardır
Bilindiğine göre Hak Tcâlâ kullarına nakı bdimuş vt her bu Kulunun rızkını bnlirtmişlir. Bu srbcble bu ulu adla Akah amlat lı, bu adlarla IlgiN duâJan çokça okumalıdır Bu adın kendine C;. riyâzat ve halvet suresi vardır Halvete giren Allah lan ru.ık ısis yon bir kimse bu adın harf suyısınm (339x33d> toplamını iıu-nofsıyle çarptıktan sonra çıkacak sayt toplaminca bu adı andâ tan sonra ellerin) kaldırarak kısaca Allaha şöyle yalv&rmslıdır •£y kuUiU'ma rızkım veren Allah'ımı Beni de nzıkJandır* di)«d bulun durum ve davranışlarında açık ve gızJı. olarak AilahiMM şekilde yaivarmalıdır
Bu adın azametli bir özelliği vardır Bu (lâhi adın Hizmet Nk loğimn adı tCehiryâilIdir. Bu Meleğin buyruğu altında bir çok ku mandan Melekler bulunmaktadır.
Bir kimse Allah'ın iBczzaki adınâ, fFâtihi adım ekleyerek ^ lah'ı bu iki adla çokça anacak olursa, Hak TeâJâ o kimseye nzkff^ kazandırmayı kolaylaştırdığı gibi, önünde kilidlt bulunan nzık U pjlarmı da açmış olur.
Bir kimse bu adm «s^ds gösterten ö^y.l. sefkini gfimarj ten bir levha üzerine yazdıktan aanra öarlatfy«>yarak.
İlâhi zorluklarla kMidli bulunan ulvi güze II lirleri e. MeJekât |k minin kapılarının kişiye açılması, kulun sabır adstermeslyle |*r^ Jeşebillr. Hak Teâlâ. göndermiş olduğu ve anlaşılması for da LedünnI ilimlerini kapsayan. risâJe ve yazılarının glzJIIJkJertıU. kâ larının anlayabilmesi için. YQce zâtın bu kftlldll kapılarını apaoa kadar, onların sabırla beklemeleri gerekmektedir
Şunu bJlki^ Allah ın bu adı azametli ve şerefli adlardan bmıb Bu adla ahlâklanan ve sıfatlanan bir kimse, kendi nefsinin tnul» sobesini bileceni gibi. Allah'a karşı do^ru olma gizliliğini de ksvrza: ve öğrenmiş olur BfjyJece Hak Teâlâ bu gibi kimseye gayb âk» nin gizliliklerini açmış olur. Allahın CFettahI adiyle İVebabi al mn birbirleriyle bağlünUst vardır. Kula klUdli kapılannı açan Bâr azze ve cel. bu açıları kapıdan gerçek
da 9dst«rUan dzal duAamı okuyacaiı olura*, hayrata «'uyacak yaylar ^racagl albi bu adın Hlrmel Malamı olan iTam-hlyklM kendiatna jyalarak hAcaUni ^dr* rnUa olur
dfdO mahmJİkU kadi baynal İbadi bl da-kalkll hIkmatJ fO kJamlI blrlyrl rai nemalik. tahkûmd blma taa*<l va tahtarb ft Haiıka. Ea’elûke bl drTika-MarI fi aâbûHatI alamOJ ma* lekut el nOoaaal fi ha/aya smbi tla en taallO llal BahatButlI rd* ctd fl mudihl fl kaaaya lemOl Caba^t. aa an taftah fi kaJM bil yu* hudl haalhll aarar ae tdbakfcıkhO bl Hakalhul anrbr. rac aJnl aklen tS aualatJ bl »ın-ı hayeu catekel mOn imi bl Calili aerari eıfk* take. AUahOmme arridm bl naarikel asisi, al manlO al4 kOllI m04 ntdin aa hâaidin ve mAnksUn, AllabOmma Sabhir II abdaka iTam blykll) Kkdlmd hasal laml. Inneba al4 kBIII yay İn kadir •.
Kurainin nûrlan ile vâr etmiştir Çünkü bu harfler tdUrm • larmı oluşturmaktadır Dolayınyle Kurelnin ız ve ışâretler; sıfatlann İçinde cduşmuştur Hak.TeAJâ Görgü âleminin MeMdr Lavh 1 Mahfû^'un nûrlan lie yaratmış, bunlar da Yüce 7^* . lannın fllJlonne me'mûr edilmişlerdir Bu rtretle Mülk 4v* Meleklerine de her türlü tasarruf hakkı verilmiştir. Cebertt *•-nin Meleklerine de her turlu düzeni korumaŞa me'mûr «dür djr. Bu eûretle Mülk âleminin Meleklerine de her turlu unm hakkı verllmişur Ceberût âlemMin Meleklerine de her turlu dto ni koruma^ me’mûr edilmişlerdir Meleküt âlemımn mrzAc ve tabiatların düzenini korumaya me'mur kılınımşıftni' Kak TeâZâ yaratmış oldu^ bu âlemlerin arasında, kend) u mn kendi hikmetinden, hikmetinin de gücünden, fücünûn Ğ» L' dı irâdesinden görünüp çıkması için dilediği bir vakitte Beşedr W bası olan. Allah'ın selâmı üzerine olsun. Hazret*! Adem i kendi w İlâmdan yaratarak onun ma’nâJannı kendi mülkinin âlemine «* mıştır. SMiradan adJanndan her brr adın akşamından Q’na bırıav vermiş. Hazret ı Adem, bu
Nht'knıı Kak lu.'ı Ciuçlu Kitabının 21 n < lKnhı>ai sûre^Lı 1 lOâ inci aydında «Ve lekad ketebne fı-zzebuH min ha'di-zaibn. en nel arra vrri«ûha lhflrtiyı*«snUhı*nV- hı»yt ırmak ladır.
Bu aydın Türkçe anlamı şöyJedır «Biz Levh I Mahfuzda bellrtlip* mi2 gibi. Kilabımız olan Zebûrda da s^ılih kuUanmın ypre vari« (Ai cağım yazmıştık.* bu vurulmak tadır.
Kak Tcâlâ bunlardan sonra. Melekût âlemini yaratmış, leri değişik adlarla ve makam ve yükseklik basamakları i1e bir du zene sokmuştur. Ulu buyruğu ile oluşan hilkat, bu buyruğun işti-kakı ile oluşan yüce icâdı.
Bu adın kendine os^u riyaeat ve halvet süresi vardır ki. bu adla riyAzatla halvete ifiren bir kimseye Hak Te&lâ. ıkı kab/ası ve iki kez yaradılış usülunun keşfini vermiş olacaj^c ^bâ. u kimse de hikmet «Örlerimn açüıp patlamasına sebeb Olmuş olur Bu adla rı yazst ve erilecek halvetteki şartlardan bin. kişinin batini bağlan tılardan kcsıhp ufaklaşarak seher vakitleri Allah’a mûn&cattan tad almasıdır Bu adın harf sayılannm toplamanın kendi nefsiyle çarpımından çıkan sayı mıkdannca Allah'ı bu adla anması aabı şart lan vanljr Bu adın Hizmet Meledi (ŞerAtlU adlı melektir Hu Me lek Allah’ın yakın dört Melkıkesınden bin olan Allah’ın sel4mı uze rıne olsun Hazret ı Azrail'in buyru^nda bulunan Meleklerden bı ndır...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder