27 Ocak 2019 Pazar

Ney Nasıl Ve Nerede

Ney Nasıl Ve Nerede

Şunu da bllmolısinkı ecrâmı semAviye bir binm sydıobik olur. Çünkü bunlar irili ufaklı kevkeplerdir kı. çoğunluğu ışıldayan daha büyük kevkeblerden almış olurlar. Bu sebebk -nunda yaradılanlann lumu Allahın dıvAmnda haşır olactUır. Bunlardan bir kısmı göz alıcı şimşek hızı ile sırattan geçerkt, t kısmı sıratta ayağı kayarak sonsuz gayyA çukuruna yuvartaıu olurlar. Sallallahü Aleyhi ve Sollerri Efendimiz bu konuya dtga bir hadisinde: •Ümmetimden İlkten cennete girecek topluluğun v leri gOneş gibi parlak. vey bedir hâlinde ışıldayan ay ışığı gibi P lak olacaktır Bunlardan sonra cennete girenlerin yüzleri gdht kevkebler gibi parlamaku yüzlerinin nuru evlerinde. İmsnlânı amellerinde bulunmaktadır» buyurmuşlardır.
Şekli ve süreçlerin tecellisi dünyâ ve âhlret evi olan her Iku bdkj katmakta ve her iki neşette bulunmaktadır. Bu sebepMn fıtrat bütün yönleriyle ilâhı adların gerçeklennde emânet ob bırakümjştır
Ey Kardeşim! Cennette (Hâllkl y&ni, yaratıcı adının beli nl görmüyor musun? Şunu bllkll Cennet ni metlerinin sonu ve $1 yoktur. Cennette bir çarşı vardır ki. orada güzellik ve bu i İlklerle bezenmek İsteyenler, bu güzellikleri kendisine örnek < ildir, /iâhf yaradiiışm şekilleri adlann kalıbına basılmış oldt dan, yok olmak değil bekânm I üzümü icâb etmektedir. Alemlr radıiışı Berzâhi Alemdeki 4 adla oluşmaktadır Bunlardan;
Bu Ayetin anlamı «InMin İlkten hiç bir şey değilken onu yarattığımızı neden hatırlamıyor>.^uyurulmaktadır. Bu sebeple insan de-nılen varlık küçük Alemden başka bir şey değildir. Alemlerden her bir Alem bu kuçuk fakat mAnen buyuk Alem olan insan için yara* dılmışlır Butun açıklığı ile bilinen gerçek şudur kİ. insan hareketli Alemin rûhudur. Yaradılışının tûmu dunyA ve Ahiret içindir. Bu iki kısımdan yan yanya her ınsamn bir hAl ve durumu vardır. Ancak büği ve anlayışda bu ölçü değişmektedir Çunku her zümre kendi hAl ve durumunun noksanlıklarından bilgisi vardır Bu ışAret ancak AJlah'ın mümin kulları Ue kafirleredir ki. her iki zümreyi de mutluluk ve mutsuzluk, cennet ve cehennem izlemektedir Ebedi ne*et yaygın toz bulutunun gerçek yönüdür Bu da Hak TeAlA nın Guç lu Kitabının 7 inci iDvhir veya İnsani sûresinin birinci Ayetinde,kMİn bir mcvıudiyetle sıfatlanmakladır, /İrft Ilık leâlk hk blrt», lo blliıımp/, hu sebebli'dir kİ, O her yy! vâr etmekle, fıkıl «r lıHmm mâhiyeti bilinmemektedir. Bunun lOndIr kİ. /ili htkkıiM verilecek bilgiler yasaklanmıştır O, ne bir detil ve nede ikil bât veyâ burhanla bilinmez. Yalnız ma ni ve kemâl sıfatlın Ut 4^ Itngu .sebeblerinin ne olduğu bilinmektedir Hak Teiii bu n(4ı le hiç bir şeye benzeraea fakat hiç bir şeyin kendisine benzenaj. gini İdrak eder. Bu yönde düşünmenin yasaklandığı blldlrllıııl|liı Bilinen ikinci bir şey varsa, o da Hak Tcili hakkında külli w gin öğrenilmesinin yasaklanmış olmasıdır
Aleme gelince; ne vir olmakla ve ne yok olmakla ve nt de y» nı baştan oluşmakla sıfatlanmaz, bu öyle bir oluşumdur kı. bu okt’ şumun eskiden ve yeniden bilinmesi, ancak bu gerçeği Ogrenınstt mümkündür Bu gerçek ise ancak kendi gerçek sıfatiyle sıfıilas madan hiç bir vakit bulunmaz otur. Çunku İçinde bulunanlarlı b.: bir vakit parçalanıp aynimayı kabül etmez bir durumdadır O'mm çok geniş olan cömerdli^i ve bağışı yönünden, ne delil ve ne de burhan ve ne de düşünmekle O'nun vâr oluşu keyfiyetine ertşıieınez 8u gerçekten anlaşılan şu ki; Hak Teâia gerçek aracılığı ile aleo! vucuda getirmiştir. Bu sebebledir ki, Hak blzlert eski varlıktan *tr etmiştir Üçüncü olarak bilinen bir şey varsa o de. alem tümü De. yani Melekleriyle gökleriyle ve bunlarda bulunan diğer, hava, y«f gibi alemler ve bunlann ihtiva ettiği nesnelerin tümü en büyük ilimdir
Dördüncü olarak bilinen bir .şey varsa; o da yaraüiınianjı b ve işaretlendir. Hak Teâia Güçlü Kitabının • (El Caaiyei sûresinin 12 İnci ayetinde:
Vema ya'lemû cünude Rabbike İlik hOre* buyurmak tadır «ftab > nlA aakerJerinln sayısını ancak kendisi bilir.» anlamına gelmekte*
Müminlerin izleyecekleri İlmi yolu hakkında bu İz ve l«ârnt lon verml> oluvoruz. Allah'ın yüce adlıın hakkında tam bilgi şAhı bl olan bir kimsenin düsUncesi bundan sonra Melekût alemine yükselerek İlâhi eıfat adlarını IhUvft eden yolu bu «eklide irleyvıti Sıdre I Muntehâya varmış olur O kimsenin dûıünce kudreiı oıaya vannea dinin nOrlan önünde ışıldayarak kendim gostermı« olur kı. artık bundan sonra üâhi adların uzunluk ve genıslı#ı dûsûncesı o kimsede hâkim olarak bu adların birer birer bir birleriyle baklan tı ve birleşimini kesif etmiş c^tır Böylece o kimse. O'nun yüce ad lanndan biri olan iBâkil adına varmış olur kİ Hak TaaJâ keodısı nin sonsuzluğa dek bekâ iifatıyle sıfaUandi^m antaımş olur
Hak Teâlâ İşlenecek suç ve kabahatlerin bejr«nilmesini esel gü-nfine bağlamıştır. Bunun içindir kİ. fiallallabu Aleyhi ve Sollem Efendimiz: Heızretl Ebö Bekir'in dunımuna değinerek
«irerek bu ûdjn hsrfJerlnın sayisı toplamı ıle devamU c^ar&k âı^ olursa, bu adın Hizmet Meleği tSakyâUi «eler^k hâcetini
oJur Bu buyuk Meleg?" -îtır.da i kumandan MelAıke e. ^ maktadır kı. bunlardan her bın 356 Melâikedan oludan bir «rij^ humanda otmoktedır
Bu adın özelliğinden biri de. bu Pazartesi «ünû aşağıda an nı yazılı duâ vt bu adın Hizmet Meleğinin adtle birlikte bir Ug*, yazıldıktan sonra, çocuklarını düşüren hâmile bir kadının taşınacak olursa, Allah ın İzniyle o kadın çocuğunu dOşbmdtt dünyâya getirmiş olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder