Ney Nasıl Derken
Hak TeAlA. Allah'ın sel4mı üzerine olsun Hazret ı Adem’i yaratacağı vakit. Hazret-i CebrAU’üt yere inip eliyle bir avuç toprak almasını buyurmuş. Hazret i CebrAil yere inmiş yer ona ka sem ederek (and içerekl yerden bir şey almamasını istemiş. Hnz ret*i CebrAıl de. bu anda kot^ı çıkmayarak, göfte eli boş d6nmüş< tür. Hak Te4l4 sonradan bu işe Hazret-i Ur&firı me'mûr kilmiş, o da yerin andı karşısında yerden bir şey almadan dünmüş, sonradan Hak TeAlA bu işe Hazret-i MikAil’i me’mûr etmiş, o da şaleflerimn durumu He karşılaşarak bir şey almadan huzûru BAıiye eli boş dönmüştür Hak Te4l4'mn son büyuk Meleği olan lEl Kabız) adını ta şıyan. Allah’ın selAraı üzerine olsun Hazret ı Azrail’i bu işe me’mıir kılmış Ver bu meleğe bir şey almaması için and vermiş ise de. Hazret-i AzrAil yere şu cevAbı vermiştir «Nefsimi elinde fcutana
Bir klm^r bu adla kendielne zulüm eden her hanfd Mr rftlhM karşı çokça anacak olur, bu adın Meleklerini tasarladı^ iee reki kılacak olursa, o Melekler, o kimsenin duAsına Ickbet ederek o t*-hmi hel&k etmiş olurlar.
Bir kimse. a$a^ıda 331 saydı şekilde görülen vefkını bir mûhur Uzennr resim eder, bu vefkin dört bir çevresine de Hizmet nin adı lie. bu adın özel duAsmı ymıp üzerinde taşıyacak oluna insanların dilleri tutularak bu
•Ey kendinden emin ve huzur içinde bulunan nefHt Sen ho«-nud ol da senden hoşnûd olarak Babbine dön. özel kullanmm ara-sna gif. Onlarla birlikte Cennetime gir.» buyunjlmakladır
Bir kimsa muhuç olduğu bir zamanda halka alini uzatarak avuç açarsa, aldığa kanaat getirmeyerek daha çok istemek sûre-tıle hiTsu ona musallat olmuş olur Böyloce daha çok islemeğe başlar. bOylece yavaş yavaş, az az. nefsi değişinceye kadar bu işte iler ieyeıak cehaletin karanlidma gömülmüş olur. İşte bu durum Allah'ın dilediği hir kimse üzerindeki etki ve belirtisidir. Mü’mtnlerin güç kaynağı ilAhl hoşnüdluktur ki, AUah’ın kapısından uzaklaşan kâ/îrJere zillet yakışır.
Hak Teâia bilginleri anlayış ve bilini yönünden güçlü kümış, şehkileri de üstün basamaklaria yOkeeHmiştır Müşrikleri de kapısından kogmak sûreUla, eevdiklariiıdan. vakiaşürarak zillete mahkûm etmiştir.
Bu adın 334 sayılı şekilde goniiduğu gibi (Lam bliflei başlsT&t dörtlü bir vefkiyle orel bir duAst vardır Bir kimse bu vefkı WrU ğıda yazdıktan sonra güzel bir koku ile lütûsülemell. üzerinde U şırken hu adı çokça anmış olursa, kendisini gören her gdz bu kin senin önünde ba.şı saygıyle eğilmiş olur Bu kimse PadİşAh ıK v Hm ve zorba kişiler onun karşısında küçülerek baş eğmiş oludtr
Yukarda özellikleri açıklanan bu iki adın aşağıda gorûldûgû p bi Özel bir duası vardır kİ. sıkıntılı ve çok önemli durumlarda okoo duğunda kişiye yarar sağlamış olur. Böyle kolu bir duruma dü^c bir kimse aşağıda 3IM sayılı şekilde görülen Allah m bu iki adın* vefkJ eri m bir kâğıda özel duAsı ile birlikle yazar, üzerinde laşırkrfi de, bu duâyı diliyle tekrarlamış olursa, kendisini .gören kımsekt zilletle boyun eğdikleri gibi, düşmanlan da önünde zelil bir dun; ma düşmüş olurlar
Ve bu iki ada Aid duAyı okuyan brr kcrl yokdur ki. Hak TeAlft, o tuIunun kadir ve kıymetini yükseltmiş, maksad ve muradına enş lirmiş, zalim ve zorba kişilerden isteğini yerine getirmiş olmasın
Bu duanın Arapça metni Türkçe harflerle yazılmıştır, aşağıda örüld.üğti gibidir;
Ly okuyucum' Şunu bılKı. AJtah ın CaFurl udi Allah m ıc«af farl iidından önce okunarak anılır Bu ad O7cllıklo şu hu&us vc du rum^ardu kullanılır C)rncKi. Padişah vç cm^ûlı Ktbı büyük kımsi'lc» ;.n/ûL vo bıddchndon korunmak, onların ıjazâb ve hıdclotlonm u/er)ormdcn uzaklaştırmağa yarayan ve bu yolda kullanılan >>ır addır
Padişah, vjılı vr Hâkim ftibı kimM* İrrin ^azab ve hiddclini üzerinden uzaklaştırmak Nlrv^n bir kim^c: şı
kâyotinl Allah a bu adla huvâle etme li. bu udin Hizmet Mrlrıri tKatyuıDi bu İşe vrkil kılmış olursa, bu Melok o. kimşcnin Lstrk vr hntetlni çormuş olur.
Bu adın yanda görülen 3U7 sayıl» vefkini mutlu bir saaita yazan ve uzc rlndo luşıyıırnk büyüklerin yanına ki ren bir kimsenin kadir vc kıvmrtmı '* w >luK TeAlA yükseltmiş «<lur
Birbirine darçm ve düşman olon iki kimso bu vefki üzerlerinde taşıyacak olurlarsa, bu kimseler arasında anlaşm» ve yakınlaşma doğarak bir birine karşı olan kin ve düşmanlıkları silinmiş olur
mü^ bir levha üzerine yazıldıktan eonrı üzerinde taşıyan bir kimse, bu adın yt. ne aşa^rda gösterilen özel duasını aku* dugu takdirde, Hak Te&lâ ır kimseye n* zık Kapısını knlayhkla açmış olur
Bu adın Arapça öz«l dukamın metni Türkçe harflerle aşağıda gdriUtfâlt gibi yazılmıştır:
• Bismillkhi rrahmâni rrahlml Alla hümme entel şekur ellezi elhemte iba* düKei hamdü vesşükrü ve kavveyte-hüm alel tâatı vej zikri, fe entei şekur El Mühstnü bi celailül nlaml, blma el ıcmte bil şükri vel ih&âni tekaddeset sıfalûke bimecaril lehlUl mİ lel tâttii bi cezilûl tafdil yel hasenat, ve ref ül avali minel derKetı 5'eJükc bi ihsanekel kadimu M zuhuri Mebadiül mevcudat ve Ihsa eke binia elhcmCeni bi sıfatı kudsike en tec aini min ıbadekel şa irine ve bi fadli in amekc minel hamidene vel zaklrine. te tekabbel ilil ameli bi cezili fadlike ve ncvvir kalbi binurl kudsike li ckünt in ehlrke vecma’li ccvamial hayratı ve nevamil berckatil mahya
lEI Aliyi adının anlamı; ©n yukarı ululuk mertebesidir kİ. bu rütbe yüce Allah’ın en yüksek rütbesidir kİ, bunun üzerinde hiç bir nilbe ve yükseklik bulunamaz Bu ululuk ve yükseklikler dereceler j?lbl his olunur, veyâ akıl meriabe ve dUşuncolen ydnunden manevidir Örneği sebeb ile sebeb olanlar misah arasındaki um ve ek«lk lik farkian gibi düşünülmelidir Sen bu akil basamaklarla yükseli $ırı ne olduğunu anlamış olurdan, akli dereceleıie Allah'ın vAr cut-ğt varlıkların biribmndon fazla veyA eksik olarak bölünmcyoceğmı öğrenmiş olursun. Bu adın kendine öz^ halvet sûresi vardır ki. sA hibine yüksek rütbeler vermiş olur Bu adın Hizmet Meleği IKın-yÂU) adlı Melektir
Rır kimse riyüzatla oruçlu olarıık halvoto Kirer kanma ve eline kanşıncaya kadar bu adı anar, kılacağı her vakit namazından sonra bu adın aşağıda metm gösterllon özel duAsını okuyacak olur* sa. yukarda adı geçon Hizmet Meleği, o kimsenin yanma gelerek hacetini görmüş olur
Bu adın aşağıda gösterilen duAamı bir kAğıda yaian. sonradan üzerinde taşıyacak bir kimseye. Hak TeAJA Heybet ve Kabul nza* siPi vermiş olur.
Ve yine evlenmek istek ve arzûsunda bulunan bir kadın, bu adı duAsı İle birlikte gümüş bir levha üzerine yazıp taşıyacak olursa. Allah'ın izniyle o kadına Ulib çıkarak evlenmesine yol açmış olur.
AlJan ısasnâ edilerek »enzih edıimehdır 8u ada yakıdan gerçek anlama gelince; buradaki kuvvetin anla/m kudrete ı$arat etmektedir MeUnet. yânı sertlik vt sağlamlık tse kuvvetin şiddetine işaret etmektedir Allah' ın kuvvet ve kudreti İse tamdır O her bakımdan somuz kuvvet ve kudretçe şiddet vt metanet sahibidir Burada metanet, kudrete ya kın bir anlam taşımaktadır
Bu adın kendine ozgû şartlan, riyâzat ve haJvet suresi vardır Bu sartJtnn başında bu addan yararlanacak kirmenin doğru olması helal lokma yemesi gerekmektedir Bir kimse oruçlu olarak halvete gtrer. bu adı Allah'ın tKayydml adiyle birlikte çokça anacak olursa. Melâike Cebraıl ın aleminden olan Hizmet Melek'- ^ kimsenin yanına inerek ona ıkı hıFat giydirerek hacetini gOrmuş olur Bu durumda bulunan bir kimse Allah'a asi olan bir kimseye bakacak olursa. o kimst anında tövbe etmiş olur.
Vdcudca halsiz hasta ve zayıf olan veya kendisine nazar değen bir kimse, bu adın aşagtda gösterilen M? sayılı şekildeki vefklnl ayın uguRuz olmayan bir saatinde, bir kigıda resim eder ve bu eefUn dbı^ bir yanına da bu ada Aid Hisset Meleğinin adını yazdıktan sonra, bu adı harf sayılarının tOfdaAin-ca bulurtduBu halvette anar. 6zel duA-sim da okuyacak olursa, bunun yararlı ydnûnfi görmüş ee anlamış olur iS>; ^-1 Bir
Şunu bilkı. iVelil demek kendi kullannın işlerine vel4yeı «den müşküllerim hAl eden demoklir. Bu Ulu Zât da Allah'dan bir kimse delildir O Ulu Zât ki. EvUyâlanmn istek ve dilekleri icâbei eden, onlara bağışta bulunan Zât olup, bu adın ifade yŞ nünden bu anlama gıldiği anlaşılmaktadır
Hak ToAlâ Güçlü Kitabının 47 İnci IMuhammcdi âûresmln 11 inci âyetinde şöyle buyurmaktadır
«Zâlike M ennellaha Mevla llezine Amenû ve ennet kafirin te Mevla lehüm». Bu âyetin Türkçe anlamı şöyledir «Bunun eelaU şudur kİ. Allah mü’min kullarının Mcvlâsıdır yânt İşlerini şörte dir. kâfirlerin hiç bir vakit işlerini gören Mevlâsı yoktur* buyunâ maktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder